Flere nye smittetilfeller i løpet av helgen

Kommunen har i løpet av helgen fått meldt 37 bekreftet positive samt 17 selvtester. Det er milde til moderate symptomer på alle. Søndre Land kommune har per søndag ettermiddag 52 personer i isolasjon. Antallet i isolasjon til enhver tid i Søndre Land har holdt seg på et stabilt nivå den siste tiden.
Kommuneoverlegen benytter minner om viktigheten av at alle positive selvtester meldes inn, også de som IKKE trenger  PCR bekreftelse ( trippevaksinert eller to vaksiner og gjennomgått smitte siste 6 måneder).
Registrering gjøre  på kommunens hjemmeside, for Søndre Lands innbyggere gjøres dette her
Barnehagene og skolene i Søndre Land driftes fra kommende uke på grønt nivå, etter Trafikklysmodellen. For skole kan du lese om det her, og barnehage her

Selv med lettelser i karantenetiltakene, så  er de grunnleggende smittevernregler helt uendret – hovedsakelig  å forsøke og  begrense antall nærkontakter, og at dersom du har symptomer på infeksjon , skal du ikke gå på jobb/skole/barnehage selv om du har negativ hurtigtest.

Publisert: 30.01.2022 17.59.49