Barnehager går fra gult til grønt nivå

1.februar går kommunale og private barnehager i Søndre Land fra gult til grønt nivå.

Fra gult til grønt nivå

1.februar går kommunale og private barnehager i Søndre Land fra gult til grønt nivå i hht Utdanningsdirektoratet trafikklysmodell.

Dette på bakgrunn av de gjeldende anbefalingene fra regjeringen, og en samlet vurdering fra kommuneoverlegen. Grønt nivå vil si færre restriksjoner, og normal åpningstid på 10 timer.

Smitteforekomst og testregime

Med innføring av Grønt nivå vil det åpne for større fare for smitteforekomster i barnehage og skole. Testregimet tilpasset den enkelte avdeling skal håndtere dette.

• Når barn er nærkontakt oppfordres det til test dag 3 og 5
  • Når barn er husstandsmedlem av smittet utløser dette 11 dagers karantene eller testing med selvtest hver dag i karanteneperioden. Hvis dere skal benytte dere av barnehageplassen i denne perioden må barnet ha testet negativt på selvtest før levering.

Foresatte får informasjon om evt. smitte på avdelingen og oppfordring til testing. SMS sendes ut til alle berørte. Vi oppfordrer alle til å være ekstra oppmerksomme på symptomer og setter pris på informasjon om evt. smitte som gir barna status som nærkontakt.

Endring i åpningstid på kort varsel

Vi har den siste tiden hatt smittetilfeller i både barnehage og skole, og er forberedt på at situasjonen vil forverre seg de kommende ukene. Vi gjør selvsagt alt for å opprettholde normal drift, men gjør dere oppmerksomme på at endringer i åpningstider o.l kan oppstå på kort varsel.

Tiltak på grønt nivå innebærer at

Ta kontakt dersom det er noe du trenger mer informasjon om.

Med vennlig hilsen

-          Anne Lilleengen, styrer Vestsida  Anne.Lilleengen@sondre-land.kommune.no

-          Tine Hvalstad, styrer Svingen  Tine.Hvalstad@sondre-land.kommune.no

-          Linn Kirsebom, styrer Hov  Linn.Kirsebom@sondre-land.kommune.no