Saksbehandling og koordinering
Tildelings- og koordinerende enhet er kommunens adresse for innbyggere og samarbeidspartnere som søker om, eller ønsker informasjon om helse-, omsorgs- og velferdstjenester og ledsagerbevis. Dersom det er behov for flere kommunale helse-, omsorgs- og velferdstjenester, og/eller samarbeid med spesialisthelsetjeneste, ligger ansvartet for koordineringen hos Tildelings- og koordinerende enhet.
Individuell plan
Tildelings- og koordinerende enhet har også det overordnede ansvaret for igangsetting av arbeidet med individuell plan, og for oppnevning og veiledning av koordinatorer.
Barnekoordinator
Familier som har eller venter barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne, og som vil ha behov for langvarige og sammensatte eller koordinerte tjenester, har rett til barnekoordinator. Tildelings- og koordinerende enhet oppnevner barnekoordinator.
Hvordan søke
Når du har spørsmål om kommunens helse og omsorgstjenester, eller lurer på hvordan du kan søke på de forskjellige tjenestene, har alle ansatte som jobber med omsorg og pleie plikt til å gi råd og anvisning.
For mer informasjon, eller om du ønsker å søke tjenester, ta kontakt på telefon eller oppsøk Tildelings- og koordinerende enhet. Det er Tildelings- og koordinerende enhet som behandler alle søknader.
Søknadsskjemaer
Skjemaer for søknad om tjenester finner du i skjemaoversikten.
Publisert: 07.02.2017 20.29.20
Sist endret: 09.10.2023 12.43