To nye smittede i Søndre Land siste uke

Søndre Land har de sist par dager fått melding om to smittede, voksne vaksinerte med mildt sykdomsforløp. Smitteveien inn er sannsynliggjort fra utenfor kommunen, og siden er det blitt husstandssmitte. Det er fortiden kun disse to som er i isolasjon.

Søndre Land lanserte i dag fredag en mulighet for at personer som tester positivt på selvtest nå kan registrere dette selv, via kommunens hjemmeside. Se egen sak her. Det vil så bli registrert hos smittesporingsteamet, som da vil ta kontakt. Det står også hva den enkelte og husstanden skal gjøre i mellomtiden, mht umiddelbar isolering og varsling av egne nærkontakter, i påvente av oppringing fra smittesporere.

Kommunelegen har også fått gledelige tilbakemeldinger fra vaksineteamet, om at det er stadig flere som melder seg nå til første vaksine.

Publisert: 17.12.2021 16.40.24