To nye smittede i dag

Kommunelegen i Søndre Land fikk i ettermiddag to nye meldinger om Covid-19 smitte.
Den ene var allerede i innreisekarantene, og ankom sammen med to andre som tidligere har testet positivt. Resultatet var derfor ikke uventet, og tiltakene rundt disse var allerede på plass. Det er en voksen mann, med milde symptomer.

Den andre, en ung voksen mann, er meldt til kommunelegen på grunn av folkeregister-tilhørighet i Søndre Land, men er smittet i annen kommune, der han har oppholdt seg over tid. Oppfølgingen der skjer ved oppholdsstedets smitteoppfølgingsteam, i samarbeid med lokal fastlege. Symptomgraden er ukjent.

Det kan for øvrig rapporteres om vellykket gjennomføring av den planlagte massetestingen av personell ved Hovlitunet byggeplass i dag. Vi håper å få svar i løpet av kommende døgn.

Publisert: 12.11.2020 19.42.25