Solidaritetsmarkering for Ukraina 24. februar

Fredag 24. februar kl. 17.00 blir det en solidaritetsmarkering for Ukraina, i Hov i Søndre Land fra "Allrommet Trevatn" på Hovlitunet.

På ettårsdagen for Russlands full-skala angrep samles verden for å markere sin støtte til Ukraina. Det vil vi også gjøre.

Program finner du under banneret:

Banner med Ukrainsk flagg og teksten #UniteWithUkraine

Program:
17.00 Appell av ordfører Anne Hagenborg og representant fra Ukraina.

• Den ukrainske nasjonalsangen synges.
  • 1 minutt stillhet til minne om falne i krigen.

17.15 Fakkeltog

• Fra Hovlitunet bort til hovedveg, fv 34 – krysser og går Sentrumsvegen og forbi rådhuset og tilbake til Hovlitunet med forsvarlig slukking av fakler.

17.45 Slutt

Arrangør: Søndre Land kommune i samarbeid med den ukrainske befolkningen i kommunen.

Fakler kan man kjøpe på Europris i Hov. Vi håper mange har anledning til å vise solidaritet med Ukraina.

Velkommen!

For spørsmål og ytterligere informasjon kan kommunens koordinator, Tone Gellein kontaktes på +47 906 52 603 eller tone.gellein@sondre-land.kommune.no

Publisert: 22.02.2023 09.35.49