Smittetilfelle på Hovlitunet

Sent onsdag kveld fikk kommuneoverlegen melding om at en pasient på Hovlitunet hadde testet positivt på selvtest. Tidlig torsdag morgen ble det også varslet om at en ansatt hadde testet positivt på PCR test. Dette er foreløpig å betrakte som adskilte enkelttilfeller.

Det er iverksatt testing av de som vurderes som nærkontakter. Smitteveien er fortsatt noe uklar på pasienten. Pårørende til pasienten er varslet, og alle som er berørte har fått beskjed. Smittesporingsarbeidet vil fortsette utover dagen.

Per nå vurderes det til at kommunen har god oversikt. Hovlitunet driftes som «normalt», og viderefører gjeldende smitteverntiltak.
Det er derfor ikke vurdert nødvendig å innføre ytterlige besøksrestriksjoner eller andre inngripende tiltak på Hovlitunet.

Vi minner om rutiner for besøkende:

• Skriv deg inn i besøksprotokollen
  • Bruk tiden på rommet til den du besøker
  • Benytt munnbind når du/dere er i fellesarealene
  • Vi ber alle besøkende være ekstra oppmerksomme på symptomer de neste ukene. Utsett besøk dersom du har symptomer på luftveissykdom eller annen nyoppstått sykdom

Publisert: 20.01.2022 11.48.34