Slik kan du melde feil på gatelys

Illustrasjonsfoto: AdobeStock

Søndre Land kommune har etablert en feilmeldingstjeneste for gatelys.

I dag mottar kommunen meldinger om feil på gatelys via flere kanaler. Noen ringer, andre sender epost, sms og noen skriver på kommunens facebookside. Da er det noen ganger vanskelig å fange opp alt.

Teknisk drift har derfor opprettet en publikumsportal der man kan melde inn feil.

Når man klikker på linken under får man opp et kart. På dette kartet kan man legge inn feil og mangler i gatelysnettet. I kartet ser man også hvor det er meldt inn feil fra før, det er likevel slik at ved feil på hele strekk så vil det ofte bare vises feil på en lampe i strekket.

Her kan du melde inn feil: Meld feil på gatelys

Her arbeides det for tiden for å få i orden gatelysnettet:
Det er pågående feil i Granholtet, Fjordvegen/Industrivegen og en del punkter på Vestsida. Gamlevegen i Odnes har også hatt mange feil i høst, men det blir nå erstattet med midlertidige luftstrekk.

Det graves i Hov syd og Hov sentrum for å få etablert nye målerskap/tennskap og det skal skiftes ut armaturer til LED i Hov syd og Hov sentrum.
Det gjenstår også noe arbeider i Fjordvegen – nye punkter fra Sølve til Kråkvika langs gangvegen.
Arbeider gjenstår også i Sørakervegen i forhold til målerskap/tennskap og noe utskifting av armaturer.

Teknisk drift ber om forståelse for at det ikke alltid er like fort å få rettet feilen. Det kan være at det innbærer graving.

Publisert: 30.10.2023 14.06.25
Sist endret: 30.10.2023 14.13