Siste nytt om covid-19 i Søndre Land

I OA i dag kan en lese om 5 ansatte ved Berthas Bakeri som er smittet av Covid-19, smittesporing viser at de sannsynligvis er smittet andre steder. To av de smittede er registrerte tilfeller i Søndre Land tidligere. De er meldt om på hjemmesiden 27. oktober. De tre andre smittede bor i andre kommuner i Gjøvikregionen. Kommuneoverlege Jens Mørch mener bedriften har håndtert situasjonen på en grundig og god måte.

Søndag kom det melding om et nytt smittetilfelle, en kvinne. Kvinnen satt allerede i karantene, etter bekreftet nærkontakt med en smittet i en annen kommune. Kvinnen har milde symptomer. Noen få nærkontakter er følgelig satt i karantene, og kartleggingen har ikke medført behov for ytterlige tiltak.

Vi ber fortsatt om at alle forsøker å begrense antall nærkontakter. Vask hender ofte, host i albuen og vær hjemme om du er syk.

Anne Hagenborg
ordfører