Samfunnsplana i ny drakt

Når et kommunalt dokument blomstrer!

Det pøses ut kommunale dokumenter fra alle norske kommuner hvert år. Er det mange som leser dem? Vi får håpe at hvertfall de politikerne som vedtar dem har satt seg inn i innholdet.

"Kommuneplanens samfunnsdel" er et slikt dokument. Vanligvis en sammenstiftet blekke med tørr tekst, side opp og side ned, bare avbrutt av en og annen tabell.

Dette ønsket man å gjøre noe med i Søndre Land. Da kommuneplanens samfunnsdel 2022-2034 var vedtatt i kommunestyret i fjor høst, tenkte man at nå har vi sjansen til å gi all denne gode teksten (ja, for det var den..) selskap av flotte bilder. Planen måtte i tillegg gjennomgå en ansiktsløftning når det gjaldt utseende slik at den kunne bli innbydende å bla og lese i.

Oppdraget gikk til Stuedal kommunikasjon på Schee i Hov. Det er Bjørn Stuedal som har stått for grafisk formgiving og tatt de fleste fotografiene. Resultatet kan du se her ved å klikke på linken:

Kommuneplanens samfunnsdel 2022 - 2034

Publisert: 15.09.2023 09.55.54