Samarbeidsprosjekt mellom Søndre Land Kommune og NTNU

Søndre Land Kommune og NTNU ved Institutt for Helsevitenskap i Gjøvik, har i 2022 gjennomført et vellykket samarbeidsprosjekt.

Nina Aarstad, fagsykepleier ved hjemmesykepleien har hatt hovedansvaret for prosjektgjennomføringen sammen med fagsykepleiere ved avdelingene på Hovlitunet.

Målet for prosjektet har vært utvikling av studentveileder til bruk for sykepleierstudenter i praksis i kommunehelsetjenesten, samt strukturering av læresituasjoner og måloppnåelse i veiledet praksisperioder

Veilederen skal være til bruk både for studenter og kontakt sykepleier.

Prosjektet er en revidering av eksisterende veileder i hjemmesykepleien, samt utvikling av en ny veileder for resterende avdelinger på Hovlitunet omsorgssenter.

Veilederen tar utgangspunkt i undervisningsplan og konkretiserer læresituasjoner ved praksisstedet og sikrer studentene en strukturert og lærerik praksisperiode. Denne skal være preget av kvalitet med tydelig måloppnåelse. Tilbakemeldinger fra sykepleierstudenter, sykepleiere og lærere ved Høgskolen er bare positive da det medfører gode og lærerike praksisperioder.

Nina Aarstad fra Søndre Land, samarbeid med NTNU

Nina Aarstad, fagsykepleier ved hjemmesykepleien

Foto: Marianne Ege Lundberg.

Publisert: 03.02.2023 13.30.50