Regler for møter, kultur- og idrettsaktivitet i Søndre Land

Barn og unge kan drive aktivitet/fritidsinteresse tilnærmet som normalt.
Voksne kan ikke bedrive organisert aktivitet i Søndre Land kommunes lokaler. Dette betyr; ingen yoga, treningstimer, kor, korps, osv. for voksne over 20 år innendørs i våre lokaler. Vi anbefaler også at dette gjøres gjeldende i private lokaler i henhold til nasjonale myndigheters retningslinjer.

Møter
Møter innendørs (for voksne) kan gjennomføres med maksimalt 10 personer. Arrangement (ikke møter) kan gjennomføres med 10 personer i møterom og 200 ved fastmonterte seter.

Utendørsarrangement kan samle inntil 200 stykker, dersom det er mulig å holde god avstand, minimum 1 meter målt fra skulder til skulder.

Utleie av Søndre Land rådhus og andre kommunale møterom:
Møterom kan lånes til møter, men maksimalt 10 personer per rom (dette gjelder ikke dersom det er en del av et aktivitetstilbud for barn og unge). Noen møterom har ikke kapasitet til 10, og da er det rommets størrelse som avgjør antallet. Møter som bridge, styremøter eller andre rene møter/møteplasser hvor man kun sitter i sin stol er dermed tillatt også for voksne.

Søndre Land idrettshall, gymsaler i SLK og svømmebassenget på Fryal:
Barn og unge kan trene og øve tilnærmet som normalt, når det er KUN deltagere under 20 år som deltar
Gjeldende forskrift, lokale smittevernregler(tidligere utsendt) og smittevernveileder utgitt av det særforbundet din aktivitet naturlig hører inn under skal følges til enhver tid (dette gjelder selv om din forening ikke er medlem i særforbundet)

Søndre Land ungdomsklubb holder åpent med følgende restriksjoner: maks 50 personer inne i lokalet, kontroll på hvem som er inne(navn og tlf nr), håndsprit på alle som kommer inn samt overflatedesinfeksjon ved ujevne mellomrom

Søndre Land folkebibliotek holder åpent

Søndre Land kino/kultursal er åpen for kino, arrangement (ikke møter) og annet i henhold til gjeldende smittevernveileder. Det vil si plassbilletter, maks 144 personer i salen; minimum 1 sete mellom hver familie mm. Kinosalen skal kun brukes til arrangement (kino, konsert osv.), og det vil derfor, som hovedregel, ikke åpnes opp for at kinosalen kan benyttes i forbindelse med møter for flere enn 10 personer (som f.eks årsmøter).

Søndre Land kulturskole har tilnærmet vanlig undervisning for alle.

Oversikt over nasjonale tiltak: https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/oversikt-over-nasjonale-tiltak/id2826828/
Covid-19 forskriften: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2020-03-27-470

Publisert: 05.02.2021 08.52.04