Pressemelding: Idrettsanlegg

Gjøvikregionen følger Helsedirektoratets retningslinjer for å unngå spredning av koronaviruset ved trening og annen aktivitet.

I Søndre Land kommune drives alle idrettsanlegg av lag og foreninger. De beslutter selv når anleggene åpnes. Eventuell åpning vil ikke skje før Norges idrettsforbunds og de ulike særforbundenes regler for hvordan organisert idrett kan gjennomføres er klare.
Dersom reglene ikke overholdes, vil anleggene bli stengt i henhold til Smittevernlovens bestemmelser. Disse reglene vil også gjelde for uorganisert aktivitet på idrettsanlegg når disse blir åpnet.
Søndre Land-hallen, anlegg i tilknytning til skoler og barnehager og øvrige leke- /aktivitetsanlegg holdes stengt på grunn av smittefare på apparater, utstyr og inventar.
Det holdes fortsatt stengt for uorganisert aktivitet på alle idrettsanlegg.

Publisert: 03.04.2020 13.28.50