Nye smittetilfeller i Søndre Land

Søndag 21.november 2021:

Søndag ettermiddag fikk kommunen varsel om en ny smittet, en voksen, fullvaksinert mann. Han hadde meldt seg til testing fredag, etter først å ha testet positiv på selvtest, etter varsel om smitteeksponering utenfor kommunen.

Det er milde symptomer, og begrensede konsekvenser utenom for husstanden.

Det har vært betydelig behov for utlevering av selvtester. Det er stadig flere av de påviste i regionen som først oppdages på selvtest. Det er en foruroligende tendens til at mange går lenge med symptomer, og går på jobb, skole og deltar i arrangementer før de velger å teste seg.

Selv om ordinær forkjølelse dominerer, så er konsekvensens av en sent oppdaget COVID-19 fremdeles betydelige. Kommuneoverlegen minner om nødvendigheten av å ta symptomer på luftveisinfeksjoner på største alvor.

Fredag 19.november 2021:

Søndre Land kommune fikk fredag bekreftet en ny smittet.  Det er en vaksinert ungdom, som er smittet utenfor kommunen.

Publisert: 22.11.2021 13.36.57