NAV følger Helsedirektoratets anbefalinger om aktiv bruk av hjemmekontor, og flere brukere vil i en periode bli fulgt opp gjennom NAVs digitale løsninger. Veilederne våre har mye erfaring med å følge opp brukere digitalt. Nå er det viktig at alle som er registrert som arbeidssøkere hos NAV, benytter seg av disse tjenestene.
På Ditt NAV på nav.no kan du sende spørsmål og motta beskjeder fra din veileder ved NAV-kontoret.
Har du behov for å søke om sosialhjelp, ber vi deg om å benytte digital søknad. Denne finner du på nav.no.
Ved behov for nødhjelp og andre akutte behov: Ring telefon 413 56 243.
For andre henvendelser kan du ringe NAV på telefon 55 55 33 33.
NAV har kommet langt med å digitalisere ulike tjenester. Vi er derfor godt rustet til å ivareta brukere i unntakssituasjoner som nå.
Utbetalinger som normalt
Situasjonen skal ikke påvirke utbetalinger av stønader og ytelser fra NAV.
Det er viktig å forsikre alle om at de som mottar penger fra NAV vil få dem utbetalt som normalt, uavhengig av tiltak som iverksettes i forbindelse med den situasjonen vi er i nå.
Permitteringer
Alle bedrifter, som planlegger å permittere flere enn 10 ansatte, er pliktige til å informere NAV om dette.
For at NAV-kontorene skal gi best mulig tjenester til bedrifter og ansatte, er det viktig at vi har et godt overblikk over hva som skjer. Derfor vil vi minne om at arbeidsgiverne skal sende inn skjema om permitteringer, som planlegges eller iverksettes. Permitteringsvarsler sendes via eget skjema på nav.no.
Arbeidsgivere finner god informasjon om dette på nav.no/bedrift. De kan også ta kontakt med NAVs arbeidsgivertelefon 55 55 33 36.
Mer info her:
Publisert: 15.03.2020 19.55.15
Sist endret: 08.03.2025 13.36