Nå blir det fiberutbygging i flere områder

Kommunestyret har vedtatt at den offentlige finansierte bredbåndsutbyggingen i Søndre Land skal baseres på fiberkabel. I nærmeste framtid vil det derfor bli undertegnet en avtale om fiberutbygging i flere områder.

Søndre Land kommune har tidligere inngått avtale om utbygging av fiber i områdene Landåsbygda, Lausgarda og Skjeskroken, som skal være ferdig utbygd innen utgangen av 2021. I nærmeste framtid vil det bli undertegnet avtale om utbygging i resterende områder, som alle skal være ferdig utbygd innen utgangen av 2023.

Kommunestyret vedtok på sitt møte 26.10.2020 at bredbåndsutbygging i de omsøkte områdene, som ble lagt ut på anbud i 2019 og 2020, skal være basert på fiber. De resterende områdene er:

• Vestsida nord og sør
  • Nordre Østbygda