Koronaoppdatering fredag 4.juni

Her er en oppdatering på status i Søndre Land siste uken:

• Blant kommunens innbyggere er det for tiden 4 smittede personer i isolasjon innenfor kommunens grenser.
  • Det er 34 nærkontakter i karantene.
  • 80 personer fra Søndre Land var innom teststasjonen på Odnes.

Vaksinering:

• 486 personer ble vaksinert med Pfizer denne uken.
  • Totalt er nå 3529 doser satt. 2076 personer har fått 1.dose og 1453 personer har fått 2.dose.
  • I neste uke får vi 258 doser med Pfizer-vaksine som går til vaksinering av både dose 1 og 2.
  • Det er ikke nødvendig for de som skal ha dose 2 å si ifra at de kommer, men si ifra dersom de ikke kan komme.
  • Vi er ferdige med å vaksinere med dose 2 til de som har fått AstraZeneka som første dose. Vi er også ferdige med gruppe 6, nesten ferdige med gruppe 7 (det gjenstår noen få) og godt i gang med gruppe 8.
  • Vi anmoder folk om ikke å flytte på vaksineringstimen sin med mindre det er en veldig god grunn. Ferieavvikling er ikke godkjent grunn.
  • Testing før arrangement og reiser kan vi dessverre ikke prioritere. De må teste seg hos private tilbydere. De som derimot kan og skal teste seg er de som har mistanke om at de er smittet og/eller har symptomer.
  • De over 65 år som ikke har fått vaksine bes om å ta kontakt på mobil 469 37 720.

English language:
General information about the corona-situation from the Government: https://www.regjeringen.no/en/topics/koronavirus-covid-19/timeline-for-news-from-norwegian-ministries-about-the-coronavirus-disease-covid-19/id2692402/

Husk!
Det er veldig viktig at du følger smittevernreglene, hold deg mest mulig hjemme, hold god avstand til andre, vask/sprit hendene og bestill testing på Odnes teststasjon hvis du merker symptomer (telefon 907 82 072 - telefontid: 08:00-10:30).

Lykke til og god helg! Hold ut så går dette fortere over!

Publisert: 04.06.2021 14.08.54