Konsekvenser av regjeringens nye anbefalinger/regler 23.03 i Søndre Land

Søndre Land kommune tar til etterretning regjeringens endrede anbefalinger/regler som ble lagt fram på pressekonferanse 23.03.21, med virkning fra natt til torsdag 25.03.21 og fram til 12.04.21.  Reglene er omtalt på kommunens nettside herRegjeringen vil komme tilbake med nærmere retningslinjer for hvordan det blir etter den 12.04.21.

Kriseledelsen i Søndre Land var samlet til møte tirsdag kveld og gikk gjennom regjeringens nye anbefalinger/regler for å se om det måtte innføres endret praksis i vår kommune.

Kriseledelsen kom fram til følgende:

• Det innføres hjemmekontor for ansatte i kommunen der hvor det lar seg gjennomføre. Det betyr at rådhuset og servicetorget stenges for besøkende i påskeuka og i påfølgende uke. Sentralbordet er imidlertid åpent. Se egen artikkel om kommunens åpningstid i påska her.

• Der hvor det ikke er mulig å holde 2 meters avstand skal det brukes munnbind.

• Kulturskolen holder åpen som vanlig.

• Biblioteket vil være åpent med ordinær åpningstid. Når det ikke er mulig å holde 2 meter avstand SKAL det brukes munnbind.

• Ungdommens hus: Tilbudene kan gå «som normalt» så lenge skolen er på gult nivå, men alle ansatte SKAL bruke munnbind

• Kino: Holdes stengt

• Offentlig bading: Holdes stengt

• Søndre Land-hallen er fortsatt åpen for barn og unge under 20 år.

• Det er nå blitt forbudt med organisert innendørs-aktivitet for voksne uavhengig av om det er kommunalt eller privat lokale.

• Koronavaksinering torsdag 25.03. går som planlagt

• Ingen endringer vedrørende besøk på sykehjem

• Ingen endringer for skoler og barnehager de siste to skoledagene før påskeferien. Dette vurderes på nytt før oppstart over påske.

Publisert: 24.03.2021 15.26.13