Kommunen fikk 200 000 kr for å styrke rehabiliteringsarbeidet

Hverdagsrehabiliteringsteamet søkte i vår om midler fra Fylkesmannen i Oppland for å styrke rehabilitering i Søndre Land. Målet med søknaden var å få midler til å øke tverrfaglig samarbeid, drøfting og forbedringsarbeid innen rehabiliteringsfeltet på tvers av avdelinger i helse og omsorg, både for hjemmeboende og institusjon.

Vi var så heldig at vi fikk 200 000 kr til å styrke rehabiliteringsarbeidet i SLK og arbeidet er i gang!

Ergoterapeut Kristine Odden som er fristilt 20 % til å jobbe med prosjektet, har samlet en ressursgruppe for å starte arbeidet og planlegge veien videre. Ressursgruppa består av en ansatt fra fire avdelinger i kommunen som jobber med rehabilitering: Ann Helen Skoglund fra eldresenteret, Synne Rostad Bratterud fra Hovli 1.etg, Tove Dagsveen fra hjemmetjenesten og Malin Helli Hoffmarken fra hjemmesykepleien.

Publisert: 24.09.2018 13.50.26