Informasjon til personer som besøkte Fahlstrøm kafé på Gjøvik 17.mai

På grunn av smitteutbrudd blant ansatt og besøkende på Fahlstrøm kafé, Gjøvik 17.05.21, så vurderer man faren for smitteeksponering for alle som var på kafeen den dagen å være stor!

Gjøvik kommune har pålagt alle som var på Fahlstrøm kafe den dagen å gå i karantene umiddelbart, og teste seg så snart som mulig, helst i dag fredag 21.05.21.

Søndre Land kommune utvider derfor beredskapen slik at de av kommunens innbyggere som er omfattet av dette, kan ta kontakt på telefon 469 37 720 – fram til kl.18:00 for å avtale testing i dag 21.05.21.
Etter denne tid bes man henvende seg til kommunens sporingstelefon 909 62 140

Nærkontakter vil bli registrert i våre sporingssystemer, slik at vi kan følge opp. Husstander skal være i ventekarantene til negativt svar på første test foreligger.

De som er i karantene skal teste seg en gang til – da tidligst 25.05 (8 døgn etter eksponering).

NB! Dersom man utvikler symptomer i karantenetiden SKAL man teste seg raskest mulig. Husstandsmedlemmer skal igjen være i ventekarantene inntil testsvar foreligger.

Kommunen ber ALLE som er berørt av dette, direkte eller indirekte, å være SPESIELT nøye med å overholde de generelle smittevernreglene, og begrense antall nærkontakter inntil situasjonen er avklart.

Publisert: 21.05.2021 13.45.39
Sist endret: 21.05.2021 17.33