Informasjon til pårørende og andre besøkende til beboere på Hovli sykehjem

Vi er glade for at vi fortsatt kan ha åpent for besøkende til beboerne i Hovli sykehjem, og vil gjøre det vi kan for at vi fortsatt skal kunne ha det slik

Vi ser en økende grad av smitte i nærkommunene, og det gjør at vi må være ekstra forsiktige i vår opptreden når vi skal være sammen med de som er mest sårbare for smitte.

For å lette arbeidet ved besøk ber vi nå om at alle ringer for å avtale tid før besøk på tlf. 611 29 122 (rehabiliteringsavdeling) og 611 29 123 (langtidsavdeling) for 1. etasje og tlf. 611 29 130 for 2. etasje.

Telefontid for å avtale besøk er mellom kl. 10-11 og kl.17-18 hver dag.
Vi innfører besøkstid: kl. 11.45-12.30, og kl. 16.15-18.00

Dette betyr at vi må henstille til alle som kommer på besøk om å følge de retningslinjer som er bestemt for besøk. Det vil si:

• Dersom du har vært syk, eller er forkjølet skal du ikke komme på besøk
  • Dersom du er satt i karantene skal du ikke komme på besøk
  • Avtal tid for besøk på forhånd
  • Du blir hentet ved inngangen og fulgt til rommet til beboer
  • Håndsprit skal benyttes ved inngangen og når du forlater bygget
  • Hold minst 1 meter avstand til den du besøker
  • Besøkende skal kun oppholde seg på rommet til den de besøker. Alle andre rom i bygget er å anse som fellesareal, og skal ikke benyttes av besøkende. Dette er viktig!

Jens Mørch, kommuneoverlege
Randi Marta Berg, kommunalsjef