Informasjon om hjemmetesting for alle elever i skolene

Søndre Land kommune har prioritert hurtigtester for å teste alle elever i grunnskolen og ansatte i barnehage og skole, før de kommer tilbake etter juleferie.

Vi ber om at alle elever tester seg mandag kveld 3.januar eller tirsdag morgen 4.januar, for å sikre at ingen kommer til skolen med potensiell smitte.

Testene kan hentes på skolene på følgende tidspunkt:

• Odnes skole: Mandag 3. januar kl. 14.00-16.30
  • Fryal skole og Søndre Land ungdomsskole: I Søndre-Land-hallen, mandag kl. 10.00-15.00

Det følger med en enkel bruksanvisning.

Bruk munnbind ved henting av tester. Det kan selvsagt hentes til søsken samtidig. Det er dessverre ikke mulig å få tester til andre enn elever og ansatte i skole. Dersom noen har hurtigtester selv de ønsker å benytte, er det fint om dere sender en melding til:

• SLUS v/Kjetil Folde (959 47 622)
  • Fryal v/Nina Sevaldrud (908 38 516)
  • Odnes v/Kristin Furuseth-Jacobsen (901 29 963)

Send også melding dersom dere ikke har anledning til å hente selvtesten på mandag.

NB! Testene tåler ikke frost.

Ingen skal komme på skolen med symptomer selv om de har avlagt negativ test.

Vi håper alle har hatt en god julehøytid, og at alle bidrar inn i dugnaden med testing for å unngå et smitteutbrudd.

Velkommen til skolestart tirsdag 4.januar!

Publisert: 30.12.2021 11.27.11