Hovlitunet er formelt overtatt av kommunen

Tirsdag 1.juni 2021 overleverte entreprenøren Consto formelt Hovlitunet til Søndre Land kommune

Tirsdag 1.juni 2021 overtok kommunen formelt Hovlitunet omsorgssenter i Hov fra entreprenøren Consto. Overtakelsesprotokollen ble signert av ordfører Anne Hagenborg på vegne av kommunen og Anders Kristiansen fra Consto.

Anders Kristiansen, Consto og ordfører Anne Hagenborg med den underskrevne overtakesesprotokollen.

Før partene møttes til underskriving i kommunestyresalen var det befaring på nye Hovlitunet. Her er noen bilder fra befaringen:

Fra v.: Ingeborg Engelien Andresen (SLK), Per Vidar Pettersen (Consto), Geir Thune (Norconsult), Geir Bjørke (Consto), Anders Kristiansen (Consto), Anne Hagenborg (SLK), Tore Venås (SLK), Per W. Grue (Consto) og Randi Marta Berg (SLK).

Treningsapparater

Ordfører Anne Hagenborg er svært godt fornøyd med treningsapparatene på utsiden av Hovlitunet.

Gode hvilestoler

Kommunalsjef for mestring og velferd Randi Marta Berg tester en av hvilestolene på Hovlitunet og kan absolutt anbefale disse!

Uterommet

Masse flott beplantning i uterommet. Her blir solbærplantene beundret av Randi Marta Berg, Anne Hagenborg og Ingeborg Engelien Andresen.

God skilting

Det er lett å finne fram på Hovlitunet på grunn av god skilting overalt.

Trapperom i massivtre

Hele huset er bygget i massiv tre. Dette kommer tydelig fram her i trapperommene.

Lyse og trivelige verandaer med flott utsikt!

Kantine og kjøkken

Her i kantina er det mulig for alle kommunens innbyggere og komme å kjøpe seg middag.

Møblene er ennå ikke på plass i kantina, men kjelleren står full av møbler til både kantina og alle beboelsesrommene. Alt skal være klart til innflytting.

3 kokker: Runa Jahren, Roger Bratterud og kjøkkensjef Anders Aslesen er stolte av det nye kjøkkenet de skal boltre seg på.

Tekniske rom

Geir Bjørke fra Consto (helt til høyre i bildet) forklarer den interesserte forsamling hvordan vann, varme- og ventilasjonsanleggene fungerer.

Bygg- og vedlikeholdsavdelingen, med leder Tore Venås i spissen, skal stå for driftingen av dette flotte bygget, og sørge for at alle tekniske innretninger fungerer som de skal.

Hjemmebaserte tjenester får kontorer i første etasje

Her i første etasje skal hjemmebaserte tjenester ha kontorene sine og møterom.

Garasje i kjelleren

Det blir parkeringskjeller med plass for tjenestebiler og ansatte.

Uteområdet skal settes i stand

Nå starter arbeidet med å sette i stand uteområdet. 1.juli starter arbeidet med tømming av gamle Hovli før dette blir revet.

Se også: Heder til Ingeborg

Publisert: 04.06.2021 15.23.28