Gratis rådgivning til bedrifter i Gjøvikregionen

Ordførerne i Gjøvikregionen inviterer til dugnad og tilbyr gratis rådgivning til små og mellomstore bedrifter i regionen. Ved hjelp av rådgivning, veiledning og webinarer skal Gjøvikregionen hjelpe bedriftene gjennom koronakrisen.

Kommunene i regionen har gått sammen med Gjøvikregionen Utvikling om en felles gratis rådgivningstjeneste for bedriftene i regionen. Tilbudet er på fem timer gratis rådgivning frem til 1. juli. Tiltaket vil fungere som et supplement til andre iverksatte tiltak.
I tillegg til rådgivning tilbys webinarer med aktuelle temaer innenfor jus, økonomi og opplæring.
Hensikten er å bidra til at flere små og mellomstore bedrifter skal håndtere den krevende tiden vi er inne i og komme seg gjennom på en best mulig måte.
Nå står et rådgivningsteam klar til å trå til med både råd og støtte.
Rådgivningsteamet består av advokatfirmaene Lohne Krokeide AS og Campbell & Co AS, bedriftsrådgivere hos Makingspace AS, Deloitte AS og Regnskapsconsult AS. I tillegg er Landsbyhagen Næringshage AS, Total Innovation AS og næringsrådgiverne i de fem kommunene med i teamet.
Er det flere selskap som ønsker å bidra med sine tjenester i denne dugnaden, så ta kontakt med Gjøvikregionen Utvikling.
Tiltaket varer i første omgang fram til 1. juli. Kommunene har omdisponert regionale midler og stiller til rådighet kr 500.000,- for blant annet å finansiere tjenester fra eksterne rådgivingsmiljø som her har forpliktet seg til å delta etter dugnadspriser. Hver bedrift som melder seg til ordningen har et tak på fem timer med gratis rådgivning.
Kontakt for mere informasjon:

Tore Jan Killi
Regionsjef