Framtidig bruk av skolelokalene ved Vestsida oppvekstsenter

Det jobbes med ny aktivitet for de tidligere skolelokalene ved Vestsida oppvekstsenter

Vestsida oppvekstsenter 2014

For Søndre Land kommune er det viktig at det kommer på plass ny aktivitet i de tidligere skolelokalene på Vestsida. Så langt har det kommet en del spennende innspill som det jobbes videre med å avklare realismen i. I den forbindelse ble det 21. august avholdt møte og befaring på Vestsida der blant andre Hele Vestsida var representert sammen med flere representanter fra Søndre Land kommune, herunder ordfører og rådmann. Dette møtet var svært positivt, og vi har god tro på at det skal være mulig å få til noe som kan være et løft for lokalsamfunnet på Vestsida.

I fortsettelsen vil det ha stor betydning at lokalsamfunnet på Vestsida opplever eierskap både til prosessen og til aktiviteten som etter hvert etableres. Når vi har fått jobbet videre med de innspillene vi har fått så langt, vil vi derfor presentere disse på allmøtet i Hele Vestsida i februar 2019. På møtet vil det også bli lagt opp til en arbeidsform der flest mulig skal få anledning til å komme med innspill til hva lokalene kan brukes til.

Det er ikke avklart hvordan arbeidet framover skal organiseres fra kommunens side. Det er imidlertid på det rene at lokal medvirkning vil bli vektlagt, og at Hele Vestsida vil bli involvert. Inntil videre vil rådmann Arne Skogsbakken være den som holder tak i og koordinerer arbeidet. Dersom noen har gode innspill til framtidig bruk, kan disse derfor formidles til ham på e-post arne.skogsbakken@sondre-land.kommune.no eller telefon 992 75731. Det er på ingen måte nødvendig å vente til mars 2019.

Publisert: 31.08.2018 08.08.37