Fire nye smittede fredag ettermiddag

Kommunelegen fikk i ettermiddag fredag melding om fire nye smittede i Søndre Land. Det dreier seg om to husstander som allerede var i karantene etter mulig smitteeksponering og som i karantenetiden har testet positiv.

Den ene er elev ved 4. trinn på Fryal skole, som kun var på skolen mandag 09.11 før det ble klart at husstanden måtte i karantene. Eleven har først senere utviklet symptomer. Man velger derfor å iverksette 10 dagers karantene for 4. trinn fra mandag 09.11 til og med torsdag 19.11. Foresatte er kontaktet av skolen, og blir kontaktet av smitteoppsporingsteamet for informasjon og veiledning.

Smitten i den andre husstanden, to unge voksne, er smittet i en annen kommune , der smittekilden er kjent.

Ingen av disse har noen sammenheng med saken på byggeplassen Hovlitunet. For status på den saken, så vises til kommunens pressemelding sendt ut tidligere.

Publisert: 13.11.2020 17.49.56