Ekstraordinær støtte til lag og foreninger

Det er satt av til sammen kr 300 000,- til ekstraordinær støtte til lag og foreninger for å kompensere for påløpte utgifter og tapte inntekter på f.eks. aktiviteter, arrangement, stevner, konkurranser, turneringer mm.

Slik søker du:

Fyll inn i søknadsskjema under og send på e-post til epost@sondre-land.kommune.no, alternativt per post til Søndre Land kommune, hovsbakken 1, 2860 HOV. Merk: ekstraordinær støtte covid-19. Du må spesifisere om du søker i «Tiltakspakke 1» eller «Tiltakspakke 2».

Søknadsfrist: 21.juni 2020

Støtten er delt i to. Tiltakspakke 1 er prioritert og overskytende midler vil bli brukt i pakke 2. Tiltakspakke 1 er for å kompensere for påløpte ikke refunderbare utgifter på arrangement, mens pakke 2 er for å kompensere for tapte inntekter. Dette er ikke en erstatning for kulturmidler, da disse vil bli utlyst, og behandlet, til høsten.

Tiltakspakke 1:

Etter vedtak i kommunestyre skal lag og foreninger i Søndre Land kompenseres for påløpte utgifter til arrangement som har måttet avlyse pga. covid-19. Det presiseres at det i denne pakken ikke er snakk om å dekke tapte inntekter, men kun påløpte/faktiske utgifter til planlagte men avlyste arrangement mm.

Krav til dokumentasjon/søknad:

• Plakat eller lignende som viser planlagt arrangement
  • Dokumentasjon/faktura på alle utgifter det søkes støtte til
  • Regnskap – dersom det er kommet noen inntekter på arrangementet
  • Dersom det er mulig for arrangør å søke på nasjonale ordninger SKAL disse søkes først, og svar på disse vedlegges. Dersom dette ikke er søkt, og vi finner søknaden kvalifisert for å søke nasjonale ordninger, vil søknaden bli avslått i sin helhet.

Formalia:

Navn på søker:

Adresse:

Orgnr:

Bankkontonummer:

Detaljert/dokumentert søknad:

Tiltakspakke 2:

Dersom det ikke har vært mulig å planlegge/gjennomføre et arrangement pga covid-19 som skulle sikre inntekt til laget/foreningen, kan det søkes om støtte på inntil kr.20.000,- per ikke avholdte arrangement. Det må her kunne sannsynliggjøres hva overskuddet av et evt arrangement hadde vært. Dette kan f.eks være ved hjelp av fjorårets regnskap dersom lignede aktivitet ble gjennomført i 2019, samt budsjett for 2020.

Krav til dokumentasjon/søknad:

• Plakat eller lignende som viser planlagt arrangement
  • Regnskap – dersom det er kommet noen inntekter på arrangementet

Formalia:

Navn på søker:

Adresse:

Orgnr:

Bankkontonummer:

Detaljert/dokumentert søknad:

Ved spørsmål ta kontakt med kultursjef Sander Willassen på sander.willassen@sondre-land.kommune.no // 61126646 // 97506902

Publisert: 18.06.2020 09.00.00