COS-P kurs våren 2020

Hva skjer?

Circle of Security Parenting (COS-P), Trygghetssirkelen skal hjelpe foreldre/omsorgspersoner til å forstå barn bedre. Modellen brukes over hele verden for å fremme trygg tilknytning mellom foreldre og barn.

Programmet har som formål å bevisstgjøre de voksne på hvordan samspillet mellom dem og barna påvirker hverandre, og vise at den «usynlige trygghetssirkelen» finner sted hele tiden gjennom livene våre. Bevisstgjøring av trygghetssirkelen gir foreldre en mulighet til å forstå barns behov enda bedre, og kan komme til gledelig nytte i alle relasjoner.
Undervisningen foregår i gruppe.

For hvem?

Dette er et foreldreveiledningsprogram for alle som skal bli eller er foreldre/omsorgspersoner.

Tema
Foreldreveiledningskurset går over 8 samlinger á 1,5 time. Kurset er gruppebasert og tar for seg følgende temaer:
• Hvordan fange opp, tolke og møte barnets behov.
• Hvordan hjelpe barnet til å regulere egne følelser.
• Hvordan håndtere situasjoner hvor barnet oppfører seg utfordrende.
• Hvordan takle egen frustrasjon i møtet med barnet.

Vi oppfordrer begge foreldrene til å delta. Det er dessverre ikke mulig å ta med barna. Kurset vil gi begrenset utbytte hvis man ikke deltar alle gangene. Det er derfor forventet at en forplikter seg til å delta på kursdagene. Kurset er gratis.

For inspirasjon og mer info se gjerne : https://www.folkom.no/

Denne høsten får vi kun gjennomført ett foreldrekurs da flere av våre COS veiledere gjennomfører et undervisningsprogram i COS for kommunens skoleansatte.

Tid og sted

Torsdager, kl. 13.30-15.00, uke 6-13, oppmøte Søndre Land-hallen, ved møterommene.

Oppstart er torsdag 6. februar, følgende kursdager er

13. Februar

20. februar

27. februar

5. mars

12. mars

19. mars

26. mars

Påmelding til kursholder:

Berit Lindberg Eidstuen beritlindberg.eidstuen@sondre-land.kommune.no
Tlf: +4761126574 Mob: +4799156339

Det blir tildelt kursplass etterhvert som påmeldingene kommer inn!

VELKOMMEN!

Publisert: 13.01.2020 14.30.00