27 nye bekreftede smittetilfeller Tirsdag

Smittesporingsteamet i Søndre Land har  i løpet av tirsdagen fått meldt tilsammen  27  nye positive tester.  Flere av disse er  bekreftede  selvtester, samt en rekke nærkontakter og husstandsmedlemmer. Smitteveiene er derfor kjent for de aller fleste. Sporingsarbeide er ikke ferdig for en av de  nye tilfellene, der flere i samme husstand er meldt smittet. Alle kjente nærkontakter er ivaretatt.  I tillegg er det meldt 7 nye positive selvtester, der alle synes å være knyttet til kjente smittesituasjoner. Flere av disse har testet seg i dag.
Symptombelastningen er lett til moderat hos de smittede, der de  fullvaksinerte og  barna fremdeles ser ut til å komme lettest fra det.
Det er ikke meldt om noen innlagte på sykehus fra Søndre Land per i dag.
Med smittetrykket i kommunen slik det er, er det enighet med skole- og barnehageledelsen om å  fortsette på  gult nivå en tid framover.
Det er per 18.01 55 personer i kommunen i isolasjon.

Publisert: 19.01.2022 08.42.05