Ny ordning for fakturering av kommunale eiendomsgebyrer
Søndre Land kommune innfører fleksible fakturaterminer for kommunale eiendomsgebyrer fra 2. termin 2019.
Hittil har alle blitt fakturert 3 ganger per år. Nå kan du selv bestemme om du vil ha månedlig fakturering, eller fortsette med 3 terminer i året.
Dersom du ønsker å motta faktura månedlig, må du ta kontakt med kommunen for mer informasjon:
Digital utsending av fakturaer
Søndre Land kommune har innført digital utsendelse av fakturaer. Dette innebærer at alle fakturaer som tidligere ble sendt som papirpost, nå blir sendt digitalt.
Digital postkasse
Dersom du har opprette digitalt postkasse (Digipost eller E-boks), blir fakturaen sendt dit, og du må hente denne i postkassa. Du blir varslet om faktura på SMS eller E-post.
Altinn
Dersom du ikke har opprettet digital postkasse, sendes fakturaen til Altinn. Du blir varslet om faktura på SMS eller E-post.
Dersom du ikke åpner Altinn, vil fakturaen bli skrevet ut og sendt på papir i løpet av to dager. Fakturen vil forsatt være tilgjengelig i Altinn.
Avtalegiro og e-Faktura
Vi anbefaler deg å opprette e-faktura og/eller avtalegiro. Dette gjør du i nettbanken din.
Publisert: 24.01.2019 09.45.31
Sist endret: 24.01.2019 15.31