Vi bygger bruer, kjører skiløyper og sikrer vannforsyningen

Teknisk drift har mange viktige prosjekter i år.

Teknisk Drift sørger for «ny» bru på Trevatn i august, det er brua i Sandbekkvegen som skal bli «ny» med ny bærende konstruksjon, nytt dekke, rekkverk og breddeutvidelse.
Vi starter så smått med arbeidet allerede nå for å etablere midlertidig veg, da vil vegen ha omkjøringsmulighet under byggeperioden i august.

Brua i Kirkebakka skal erstattes med ny «bru» i juni, der vil brua bli erstattet med rør, omfylling og nytt rekkverk.
Bakgrunnen for begge bruprosjektene er at kommunens brukontroll har avdekket alvorlige feil og mangler.

Kulturkontoret sammen med Teknisk Drift oppgraderer veg, molo og stinett i Kråkvika i sommer. Det er for å tilrettelegge bedre for bruken, som for eksempel Fjordflyt, gjøre Kråkvika mer tilgjengelig for alle og ruste opp aktivitets-anlegg.

Det bli kjøpt inn ny løypemaskin til kommunens skiløpere. De som kjører løyper her på Teknisk setter stor pris på engasjementet fra de ute i sporene.
Den løypemaskinen som blir tatt ut av drift har store vedlikeholdskostnader og er ikke helt til å stole på.

Det skal legges ny vannledning mellom Hov og Fall i år, den vil sikre vannforsyningen til skoler, industri og boliger. Eksisterende vannledning er gammel og skjør.

Pumpestasjon for kloakk på Fryal skole skal skiftes ut i år, vi forsøker å få gjort det meste i høstferien, men det må regnes med noe anleggsarbeider også i skoletiden før og etter høstferien.

Publisert: 04.04.2022 14.42.15