Vellykkede sysselsettingstiltak

På grunn av koronapandemien har det i sommer vært færre ledige jobber. For å motvirke dette bevilget Søndre Land kommune tidligere i sommer ekstra midler til ekstraordinær sysselsetting.

I et samarbeidsprosjekt mellom NAV, SØLVE og Søndre Land kommune har 9 personer vært sysselsatt med rydding av kratt og trær, maling av kommunale bygg, flytting av frivillighetssentralen og bygging av skigard. Gruppa har vært innom ca 20 plasser rundt om i kommunen, og det synes virkelig godt!

Det er mer enn nok å gjøre rundt om, men nå er midlene brukt opp, og i den anledningen markerte vi avslutningen med kaffe og kake nede på SØLVE.

Stor takk til de flinke folkene som har jobbet så godt gjennom hele sommeren, og til samarbeidspartene SØLVE AS og NAV!

Ved 3-mannsboligen i Sørhågåvegen er det laget skigard

Ved Grettegutua barnehage i Hov ble det ryddet for kratt og trær både på nedsiden og oversiden av bygget.

Fra.v.: Kåre Lindset fra SØLVE, Nicolas Johansen, Elisabeth Solheim, Lars E Evensen, Marc Bastian Lambacher, Vidar Mosether, Torger Odden (SØLVE) og Mohamed Ali Abdullahi.

Publisert: 30.09.2020 08.58.47