Utviklingsverksted om et sosialt bærekraftig samfunn

Søndre Land kommune skal revidere kommuneplanens samfunnsdel, og ønsker i den forbindelse innspill fra innbyggere, folkevalgte og ansatte.

Kommunen inviterer derfor til utviklingsverksted 7. oktober kl. 1800 – 2030 i Sølve sine lokaler. Temaet for dette utviklingsverkstedet er hvordan vi i Søndre Land skal lykkes med å skape et sosial bærekraftig lokalsamfunn i framtida.

Programmet for kvelden:

Velkommen til utviklingsverksted                                                           Ordfører Anne Hagenborg

Utfordringer og muligheter for Søndre Land

Hvordan lykkes med deltakelse og integrering?                                Sølve A/S

Kveldsmat serveres av kjøkkengruppa på Sølve

Allsang

Gruppesamtaler om temaene

• Barnehage- og skoletilbudet
  • Kultur, fritid og folkehelse
  • Integrering og forhindring av utenforskap
  • Mestring og velferd hos den eldre befolkningen

Påmelding til utviklingsverkstedet skjer på https://bolyst.land/kulturprogram/

Nærmere informasjon om kommuneplanprosessen og utviklingen av framtidas Søndre Land samfunn finner dere på kommunens hjemmeside under temaet «Søndre Land 2035».

Neste utviklingsverksted arrangeres 28. oktober. Temaet blir da økonomisk og miljømessig bærekraft.

Publisert: 30.09.2021 16.01.43