TV-aksjonen 2018: Så mye samlet vi inn i Søndre Land

Årets aksjon gikk til KIRKENS BYMISJON, og Søndre Land Frivilligsentral i samarbeid kommunens komité bestående av Anders Kleven, Jens Mørch, Roger Fløttum, Marianne Konow og Harald Amlien.

Det var ca. 85 bøssebærere i aktivitet over hele kommunen, og gjennomføringen gikk veldig bra takket være dyktige rodeledere og bøssebærere.

Dette året gjennomførte vi Tv-aksjonskonserten for sjette gang. Konsert ble avviklet torsdag 18. oktober. Alle artistene deltok vederlagsfritt, og mange frivillige bidro slik at vi kom vel i havn, og vi kunne tilby en flott konsert med høyt nivå og stort mangfold.  Kirkens Bymisjon hadde egen delegat Kristin Holter fra sentralstyret, som deltok på konserten. Hun var meget fornøyd med vår konsert. Vi fikk inn kr. 13 084,- på konserten.  Jens Mørch hadde hovedansvar for konserten.

Det totale beløpet ble kr. 255 360 så langt mot kr. 261 556 i fjor. Det endelige resultatet kommer først i desember. Gjennomsnitt pr. innbygger ble kr. 45,20 i år mot kr.45,75 i fjor.  Fylkesgjennomsnittet var på kr. 43,83 og 46,16 på landsbasis pr. innbygger. Dette er meget gledelige tall for kommunen, og kommunen ligger like under landsgjennomsnittet.  Se www.blimed.no for endelige resultater i midten av desember.

Les hele rapporten fra frivilligsentralen her:

TV-aksjonen 2018 - Rapport fra Søndre Land

Publisert: 22.11.2018 09.24.43