Kultur- og idrettsaktiviteter i Søndre Land fra 16.04.21

KORONABEGRENSNINGER PR 16.04.21

Søndre Land idrettshall, gymsaler i SLK og svømmebassenget på Fryal:

• Barn og unge kan trene og øve tilnærmet som normalt, når det er KUN deltagere under 20 år som deltar.
  • Voksne kan nå også ha organisert aktivitet innendørs med inntil 10 personer med minimum 1 meter avstand.(NYTT)

Gjeldende forskrift, lokale smittevernregler (tidligere utsendt) og smittevernveileder utgitt av det særforbundet din aktivitet naturlig hører inn under skal følges til enhver tid (dette gjelder selv om din forening ikke er medlem i særforbundet).

• Søndre Land ungdomsklubb: Åpent
  • Søndre Land folkebibliotek: Apent

Søndre Land kino/kultursal
Er åpen for kino, arrangement (ikke møter) og annet i henhold til gjeldende smittevernveileder. Det vil si plassbilletter, maks 100 personer i salen; minimum 1 sete mellom hver familie mm. Kinosalen skal kun brukes til arrangement (kino, konsert osv.),
Søndre Land kulturskole har tilnærmet vanlig undervisning for alle.

Møter i kommunale lokaler
Møter innendørs kan gjennomføres der det er mulig å overholde minimum 1 meters avstand. Dersom det er flere enn 10 deltagere på møte SKAL det være tilviste plasser - det vil si oversikt over hvem som sitter hvor. Det vil være rommets størrelse, samt andre avgrensende faktorer som avgjør hvor mange som kan være tilstede på et møte. For rådhuset sin del er det satt følgende begrensinger i møtelokalene:

· Kantine: 16 stk
· Formannskapssalen: 8 stk
· Kommunestyresalen: 20 stk
· Festsalen: 30 stk
· Møterom 2: 6 stk
· Møterom 3: 7 stk
· Kinosalen: 100 (KUN ARRANGEMENT med billettsalg samt øvelser som normalt foregår i lokalet)

NB! Det er kun utleie av møterom på rådhuset på kveldstid i denne perioden.

Oversikt over nasjonale tiltak:

Publisert: 16.04.2021 16.01.19