Koronaoppdatering fredag 28.mai

Her er en oppdatering på status i Søndre Land siste uken:

• Blant kommunens innbyggere er det for tiden 2 smittede personer i isolasjon innenfor kommunens grenser. I tillegg er 2 av kommunens innbyggere - bosatt i annen kommune - smittet.
  • Det er 24 nærkontakter i karantene.
  • 84 personer fra Søndre Land var innom teststasjonen på Odnes.

Vaksinering:

• 188 personer ble vaksinert med Pfizer denne uken.
  • Totalt er nå 3043 doser satt. 1872 personer har fått 1.dose og 1171 personer har fått 2.dose.
  • I neste uke får vi 492 doser med Pfizer-vaksine som vil bli brukt som dose nummer to til de som har fått AstraZeneka som 1.dose for 12 uker siden, og de som har fått Pfizer for 6 uker siden. I tillegg fortsetter vi å vaksinere gruppe 6 med 1.dose.
  • Du trenger ikke ringe dersom du ikke blir innkalt denne uken. Da blir du kalt inn neste uke eller uka etter der igjen. Vi kan ikke kalle inn alle i denne gruppen på en gang. Det har vi ikke nok doser til.
  • Det er imidlertid viktig at du gir tilbakemelding når du får innkalling til dose 1, slik at vi vet om du kommer. De som ikke gir tilbakemelding vil miste timen sin. Dersom du ikke vil ha vaksine, kan en annen få den.
  • De som får innkalling til dose 2 trenger bare å gi tilbakemelding dersom de ikke kan møte.
  • De over 65 år som ikke har fått vaksine bes om å ta kontakt på mobil 469 37 720.

English language:

General information about the corona-situation from the Government: https://www.regjeringen.no/en/topics/koronavirus-covid-19/timeline-for-news-from-norwegian-ministries-about-the-coronavirus-disease-covid-19/id2692402/

Arrangementer, samlinger og aktiviteter
Søndre Land kommune har oppdatert sin oversikt over hva som er tillatt deltakelse på offentlige arrangementer., etter at regjeringen iverksatte fase 2 av gjenåpningen 27.05.21. Se egen sak om dette.

Husk!
Det er veldig viktig at du følger smittevernreglene, hold deg mest mulig hjemme, hold god avstand til andre, vask/sprit hendene og bestill testing på Odnes teststasjon hvis du merker symptomer (telefon 907 82 072 - telefontid: 08:00-10:30).

Lykke til og god helg! Hold ut så går dette fortere over!

Publisert: 28.05.2021 13.28.56