Koronaoppdatering fredag 12.mars

Her er en oppdatering på status i Søndre Land siste uken:

• Det er totalt 3 smittetilfeller i kommunen nå. Disse er i isolasjon.
  • Det er få nærkontakter i karantene.
  • 50 personer fra Søndre Land var innom teststasjonen på Odnes

Vaksinering:

• 129 personer har blitt vaksinert  med Astra Zeneca siste uke.
  • 1115 doser har blitt satt totalt. 742 personer er vaksinert med 1.dose. 373 personer har fått 2. dose.
  • Neste uke får vi 60 doser med Pfizer-vaksine til de eldre.

Ikke generelt munnbindpåbud
Det ligger generelle anbefalinger om bruk av munnbind på helsenorge: https://www.helsenorge.no/koronavirus/munnbind/
Kommunen har hele tiden oppfordret folk til å følge smittevernreglene i alle situasjoner. Bruk av munnbind i situasjoner der nærkontakt er uunngåelig (f.eks offentlig transport) er ett av flere tiltak som er anbefalt. Men det erstatter ikke avstand som det viktigste tiltaket mot smittespredning.

Husk!

Det er veldig viktig at du følger smittevernreglene, hold deg mest mulig hjemme, hold god avstand til andre når du er ute, vask/sprit hendene og bestill testing hvis du merker symptomer (telefon 907 82 072 - telefontid: 08:00-09:30).

Lykke til og god helg! Hold ut så går dette fortere over!

Publisert: 12.03.2021 15.25.21