Koronaoppdatering - Nytt fra kommunens kriseledelse

Kommunens kriseledelse har i dag hatt møte. Det viktige nå er at vi skal levere gode og trygge tjenester, med tilpasninger i forhold til smittevern. Vi har nå ingen smittede. Vi har bygd opp igjen lagre av smittevernutstyr. Vi har den siste uka testet ca 20 personer hver dag.

Telefonnummer man ringer for å bli testet
Ønsker du å bli testet ringer du legesenteret i Hov på telefon 611 29 920. Det er ikke nødvendig å gå om lege først. Testingen foregår etter avtale på baksiden av legesenteret.

Besøksordningen på institusjonene
Besøksordningen blir utvidet slik at også besøk inne kan vare en time, det vil si at besøk kan vare en time uavhengig om de foregår ute eller inne. Vi ønsker fortsatt at du ringer på forhånd, slik at ansatte er forberedt i forhold til sine oppgaver rundt besøket.

Oppstart ved skoler og barnehager
Det har vært en fin oppstart i skoler og barnehager. Det er noen utfordringer med trafikksituasjonen enkelte steder, vi oppfordrer alle til å vise hensyn så de myke trafikantene kommer trygt frem. Det er dessverre en del fravær og dermed vikarbruk, dette kommer av at vi setter smittevern først og sørger for også ansatte er hjemme når de ikke er i form.

Skolehverdagen er nå på «Gult nivå»
Gult nivå betyr at hele skoleklasser kan være samlet, og alle elever skal få et fulltidstilbud på skolen med vanlige skoledager. Skolegården kan bli delt opp for å skille klasser fra hverandre. Elever og lærere må unngå håndhilsning, klemming og store samlinger.

Ungdommens Hus
Aktiviteten ved Ungdommens Hus er i ferd med å komme opp på normalt nivå igjen.

Husk
Kriseledelsen ønsker å minne alle om at det er viktig å være nøye med smittevern, hold avstand, håndhygiene og bli hjemme om du er syk. Det er den jobben som gjør at vi igjen kan treffes og ha hyggelige stunder sammen.

Publisert: 28.08.2020 15.04.19