KID - Kurs i depresjonsmestring

KiD - kurs i depresjonsmestring er et forskningsbasert, forebyggende og behandlende tiltak for voksne som i perioder kjenner seg nedstemt eller deprimert (fra lett til moderat), slik at det går ut over livskvaliteten og evnen til å fungere i hverdagen. Kurset er lagt opp som en undervisning, basert på en kognitiv forståelsesmodell knyttet til depresjon.

Målet med kurset:

• Redusere graden og varigheten av nedstemthet og depresjon
  • Gjenvinne funksjon
  • Forebygge nye episoder med depresjon

Kurset blir ledet av godkjente kursledere. Kurset gjennomføres med 10 samlinger, hver på 2,5 time. De første 8 samlingene er ukentlig, deretter blir det to oppfølgingssamlinger med 4-6 ukers mellomrom. Det er minimum 8 og maks 12 deltakere på hvert kurs. I forkant av kurset vil det bli utdelt en kursbok til hver av deltakerne. Mellom samlingene er det hjemmeoppgaver i kursboka.

Kurset krever påmelding. I forkant av kurset vil det gjennomføres en forsamtale for å finne ut om kurset kan være til nytte for akkurat deg.
Kursavgift kr. 400,- pr. person som dekker kursboken.

Påmelding innen onsdag 11. desember 2019.

Kurssted: Møbelvegen 3, 2860 Hov

Tid: Mandager kl. 12.00-14.30 med pauser. 10 kursdager

Oppstart: 6. januar 2020

Påmelding og mer informasjon om kurset, kontakt:

Sosionom/gruppepsykoterapeut Dagfrid Landsverk tlf: 977 91 963
dagfrid.landsverk@sondre-land.kommune.no