Generelle smittevernregler på Hovli gjeldende fra 15.12.2020

Vi forventer en økende antall besøkende på sykehjem i jula. Staten forventer en økende grad av smitte i landet i jula, og det gjør at vi må være ekstra forsiktige i vår opptreden når vi skal være sammen med de som er mest sårbare for smitte.

For å lette arbeidet ved besøk ber vi om at alle ringer for å avtale tid før besøk på tlf 611 29 122 (rehabiliteringsavdeling) og 611 29 123 (langtidsavdeling) for 1. etasje og tlf. 611 29 130 for 2. etasje.

Telefontid for å avtale besøk er mellom kl. 10-11 og kl.17-18 hver dag.
Vi innfører besøkstid: kl.11.45-12.30, og kl.16.15-18.00.

Dette betyr at vi må henstille til alle som kommer på besøk om å følge de retningslinjer som er bestemt for besøk. Det vil si:

• Dersom du har vært syk, eller er forkjølet skal du ikke komme på besøk
  • Dersom du er satt i karantene skal du ikke komme på besøk
  • Avtal tid for besøk på forhånd
  • Du blir hentet ved inngangen og fulgt til rommet til beboer
  • Håndsprit skal benyttes ved inngangen og når du forlater bygget
  • Hold minst 1 meter avstand til den du besøker
  • Besøkende skal kun oppholde seg på rommet til den de besøker. Alle andre rom i bygget er å anse som fellesareal, og skal ikke benyttes av besøkende. Dette er viktig!
  • Bruk munnbind fra når du kommer inn på sykehjem til du sitter sammen på beboerrom. Hvis du er i nærkontakt (dvs innen 1 meters avstand) skal du beholde munnbind på. (Det forventes at du selv har med munnbind).
  • Hvis besøk utenfor institusjon gjennomføres, må det skje i tråd med gjeldene nasjonale smittevernråd om transport, avstand og antall kontakter, samt hygiene og renhold. Hvis man sitter i bil sammen med en beboer fra sykehjemmet, bør man benytte munnbind.
  • Hvis det oppstår symptomer i etterkant av besøket, bør det tas kovid-test, og informere institusjonen.

Henviser også til egen sak om besøk til Hovli julen 2020.

Hilsen avdelingslederne på Hovli

Publisert: 16.12.2020 13.05.36