Fórsituasjonen og avlingsskade - Åpent møte på Bjørnen 12.07 kl 19

Det inviteres til åpent møte på Bjørnen, Odnes, torsdag 12. juli kl. 19

Målet med møtet er å gi informasjon som gjør at den enkelte gardbruker kan få bedre grunnlag for å løse sine utfordringer innenfor temaene avlingsskade og fôrsituasjon.

I tillegg håper vi at møtet kan være en arena for å få snakket med andre i samme situasjon, og få inspirasjon til å se nye løsninger.

Dersom du ikke har anledning til å være med på møtet, sendes det ut et kort referat fra kommunene i etterkant.

Møtet er arrangert i samarbeid mellom Bondelagene i Søndre Land, Nordre Land og Torpa, Torpa og omland Bonde- og småbrukarlag og landbruksansvarlige i kommunene Søndre og Nordre Land.

Faginstanser som vil delta på møtet er Tine, Nortura, NLR, Felleskjøpet, Strand Unikorn, og Oppland Bondelag.

Program for møtet:

• Møteledere/ sekretær Anette Sand og Olaf Sæthre fra Søndre og Nordre Land kommune ønsker velkommen, info om møteopplegget. 5 min
  • Innledning v/ Kristina Hegge, Oppland Bondelag – 15 min
  • Løsningsforslag på utfordringene med fôrmangel – spørsmål fra salen besvares underveis.

Tine v/Håkon Stadsvold: 15 minutt – Tilpasninger i melkeproduksjon

NLR v/ Erik Aaberg: 15 minutt – Hvordan få mest mulig ut av årets grovfôr

Nortura v/ Trond Alm: 15 min - Fôring med lite grovfôr, og slaktetidspunkt /slaktevekter

Felleskjøpet v/Chatrine Johansen:15 minutt - Fôringsstrategi og valg av kraftfôr til drøvtyggere

Strand Unikorn v/ Lina Ruud og Ole A Fjeldberg:15 minutt – Fôring av drøvtyggere ved grovfôrmangel

Kaffe og pause med mulighet for en god prat ca kl 21 til 21.30

• Landbruksforvaltningen ved kommunen orienterer om regelverk for søknad om produksjonstilskudd og erstatning for avlingsskade.  Spørsmål fra salen besvares underveis.

Møtet avsluttes ca kl 22

Velkommen!!

Bondelagene i Nordre Land, Torpa, og Søndre Land, Torpa og omland Bonde- og småbrukarlag og landbruksansvarlige i kommunene Søndre og Nordre Land.

Publisert: 12.07.2018 07.36.47