Er du en engasjert ungdom mellom 18 og 34?

NHO Innlandet, LO Innlandet, Innlandet fylkeskommune, Sparebank 1 Østlandet, Sparebankstiftelsen Hedmark, NTNU Gjøvik og Høgskolen i Innlandet (HINN) skal sammen utarbeide ungdommens perspektivmelding for Innlandet i prosjektet kalt Ungdommens perspektivmelding.

Prosjektet har som formål å involvere unge voksne i samfunnsutviklingsdebatten ved å bringe inn deres stemmer i arbeidet for å forme Innlandet. Vi ønsker økt kunnskap om hva som har betydning for unge voksne i Innlandet når det gjelder valg av bosted, utdanning, jobb, fritid og livsstil.

Kunnskapen som produseres i prosjektet vil nyttiggjøres på ulike måter. Det kan være råd og anbefalinger til bruk for både politikere på fylkes- og kommunenivå, kunnskapsinstitusjoner og næringsliv om de unges løsninger for å skape et attraktivt og inkluderende Innland. Det er også

aktuelt som et diskusjonsgrunnlag for høstens kommune- og fylkestingsvalg, og et bidrag i arbeidet med handlingsplaner til regionale planer.

Les mer om når og hvor her

Publisert: 05.04.2023 08.52.40