Åpent folkemøte om Fluberg Bru 25. mai

Søndre Land kommune fasiliterer åpent folkemøte om oppgradering av Fluberg Bru. Møte finner sted på Vestvang forsamlingslokalet på Vestsida 25. mai, 18.00.

Innlandet Fylkeskommune kommer for å informere og svare på spørsmål vedrørende oppgradering og stenging av brua.

Brua over Randsfjorden skal forsterkes til å kunne tåle kjøretøy opp til 60 tonn.

Fylkeskommunen har fått inn tilbud på utbedring av Fluberg bru og vil starte arbeidet allerede i sommer.  Etter planen skal alt være ferdig i løpet av høsten.

Forsterkingen skal utføres ved at det monteres stålbjelker under brua. I tillegg blir det gjennomført en del annet vedlikeholdsarbeid.

Det vil koste ca. 40 millioner kroner å gjennomføre forsterkingsprosjektet. I tillegg skal brua overflatebehandles for ca. fem millioner kroner.

Publisert: 19.05.2023 12.35.19