Kommunen gjennomfører boligundersøkelse

Søndre Land kommune vil gjennomføre en boligundersøkelse. SMS sendes ut mandag 6.mai

Illustrasjonfoto: Bjørn Stuedal/Søndre Land kommune

Søndre Land kommune jobber med boligutvikling for innbyggerne på mange måter. Både på Grettejordet med nybygging, videre utvikling av boliger i gammel bygningsmasse, småhus og andre pilotprosjekter, reguleringsplaner, samt informasjon om tilpasning av boliger til å møte hverdagen på nye måter.

I denne forbindelse sendes det nå ut en undersøkelse til mange av våre innbyggere: Hvis du er mellom 18-29 år og mellom 60–85 år vil du få en sms mandag 6. mai. Der kan du klikke deg inn på et skjema, fylle ut og sende inn. Undersøkelsen er anonym.

Til dere som ikke er omfattet av denne undersøkelsen: Det kommer nye muligheter. For best mulig å planlegge utviklingen av boligmarkedet (både til eie og leie) trenger vi å kartlegge alles behov for bolig de neste 5-10-15 årene. I første omgang har vi konsentrert oss om to hovedgrupper, de yngste og de eldste.

Svarfristen er tirsdag 21.mai

Ps. Hvis du er sein med å svare og ønsker å delta, ta kontakt med oss.

Hvis du heller vil fylle ut informasjonen på papir, så ligger det klart en papirversjon på bibliotek og servicetorg i Hov.
Åpningstider: 10-16 alle dager og 10-18 på torsdager.

Det er viktig for oss å forstå den enkeltes behov og ønsker i dag og for framtida, derfor hjelper det godt på vår planlegging at så mange som mulig svarer på undersøkelsen. Hjelp oss til å skape gode bomiljøer for alle innbyggerne i kommunen!

Målet er klart: Trygg og egnet bolig for alle.

For mer informasjon og kontakt:
Tone Gellein, rådgiver utvikling

Epost: tone.gellein@sondre-land.kommune.no